Mortal Kombat : Deception
Ne, že by to znamenalo, že bychom byli zklamaní - Mortal Kombat Deadly Alliance byla vynikající zábava, o čem svědčí nejen astronomické číslo prodaných kopií (a to nepočítáme nelegální verze, kterých, nebudeme si nic nalhávat, taky určitě nebylo málo), ale to, že ještě teď mají někteří z nás puchýře na palcích a zkrvavené televizní obrazovky z neustálého hraní. Ale i tak bychom se rádi dočkali něčeho, co by přišpendlilo naše panty ke koberci a my se klaněli před nápisem Midway.
![Obrazek](/img/picture/30/ps2mkdeceptp_1.jpg)
Na druhou stranu, pokud se zamyslíme (věřte nebo ne, i my to občas děláme), dočkali jsme se během šestidílné série v podstatě jen jedné větší změny, a to přidání třetího rozměru ve čtvrtém díle (který byl asi nejslabším pokračováním), a přesto jsme se královsky bavili. Chlapci (a možná i děvčata) vývojáři z Midway se spíše než na monumentální změny soustředí na detaily, které dovádí k dokonalosti. Vrcholem jejich snahy byla právě Mortal Kombat: Deadly Alliance, která sice nepředstavila žádnou převratnou novinku, ale potěšila všechny hráče neuvěřitelnou vypiplaností – dva bojové styly a zbraň pro každou postavu, modřiny a krvavé šrámy na hráčích (samozřejmě, těch virtuálních) a spoustu dalších „prkotinek“, které vyzdvihly hru nad konkurenci. A Mortal Kombat Deception se ponese ve stejném duchu – pravděpodobně nepřinese jednu převratnou věc, ale hromadu zajímavých maličkostí
![Obrazek](/img/picture/32/ps2mkdeceptp_2.jpg)
Vypuštěny nebyly ani oblíbené mezihry, ale i ty se dočkaly vylepšení.
Hned na první pohled je očividné, že grafici mají estetické cítění, protože staré známé postavy z předchozích dílů získaly nové kostýmy (jen doufám, že aktuální vizáž Sonyi Blade, bude stejně sexy jako v Mortal Kombat Deadly Alliance – vzpomínáte na její tanga?:)). A nevypadají vůbec špatně. Možná si budete muset chvíli zvykat na nový vzhled například takového Sub-Zera, ale nakonec zjistíte, že vypadá opravdu k světu (tedy ne, že bychom byli módní policie).
Asi jste pochopili, že se vrátí jedna z nejobdivovanějších
figurek a to Sub-Zero, ale nejen on, budeme mít šanci provětrat
vnitřnosti mnoha dalším bojovníkům, vrátit by se měla i Li Mei,
Scorpion, ale také oblíbenci ze starších dílů jako je Baraka, Ermac,
Mileena nebo Sindel. Samozřejmě se můžeme těšit i na zbrusu nové
charaktery, kterých bude rozhodně víc, než máte prstů na ruce. Dalším
zpestřením jsou interaktivní arény – určitě si pamatujete (ono to zase
není tak dávno), že v Mortal Kombat Deadly Alliance byl bojový prostor omezený něčím, co připomínalo silové pole. Tak to už je jen doznívající hudbou minulosti, protože v novém dílu se dočkáme stejné volnosti jako například v trilogii Dead or Alive
– své soupeře budete moci prohodit zdí nebo svrhnout ze skály. Objeví
se i speciální arény zvané „PIT“, které fanoušci předchozích dílů
MK znají. A pro ty, kteří neví, o čem je řeč, malý příklad – právě jste
porazili svého soupeře, a za ním rotují roztomilé válce s nabroušenými
šavlemi. Obyčejný člověk by si toho nevšiml, ale my ostatní (=hráči)
zbystříme a za chvíli je nám jasné, o co jde – stačí namačkat správnou
kombinaci a poraženého máme úhledně naporcovaného. Pokud nebudete mít chut
na 80 kg krájeného, tak samozřejmě můžete protivníkův život skončit
Fatalitou (každý charakter by měl disponovat hned několika), ale
spekuluje se také o tom, že by se měl objevit i Friendship.
Zachovány zůstaly dva bojové styly a jedna zbraň pro každou postavu. A to je podle nás dobrý tah.
Vypuštěny nebyly ani oblíbené mezihry, ale i ty se dočkaly vylepšení, tentokráte už nebude testován ani váš zrak ani síla (tedy schopnost mačkat tlačítka, co nejrychleji), ale zabrat dostanou vaše mozkové závity – těšit se můžete například na bojové šachy či bojovou variaci na Tetris. A abych těch úprav nebylo málo, tak i mód Conquest dostal nový nádech – vaším úkolem už nebude pouhé provádění vyžadovaných komb, ale půjde o jednoduchou verzi RPG. Jinak řečeno vlastnosti vaší postavy se budou vylepšovat po každém prošlém (a úspěšném) souboji.
Mortal Kombat Deception by mělo být také možno hrát on-line,
což, vzhledem k přístupností připojení, není pro nás asi příliš
zajímavé, ale přece jen, je možné, že za pár měsíců budeme nakopávat
zadek hráči například z Havaje (my jsme byli vždycky optimisti:)).
Nepotřebujeme věštecké schopnosti, abychom mohli prohlásit, že MKD bude skvělá a hlavně zábavná bojovka.
Graficky hra vypadá skvěle, opět se násilně nesnaží o dokonalou realističnost postav, ale zachovává si svůj osobitý ráz. Prostředí je laděno do příjemné temných odstínů, což vdechuje Mortal Kombat Deception mystický náboj.Co zůstalo zachováno jsou dva bojové styly a jedna zbraň pro každou postavu. To je ale podle nás dobrý tah, protože je to tak akorát, aby se hráč naučil ovládat svou postavu v poměrně krátké době a nemusel trávit učením pohybů týdny a týdny. Další věc, která se určitě nezmění, je zábava, kterou nás už několik let zaplavuje celá série. A jak se zdá, Mortal Kombat Deception v tom hodlá pokračovat. Určitě nejen my se těšíme na dlouhé hodiny trhání všech možných i nemožných končetin, spalování, sekání, rozdupávání a další různé skopičinky, které máme tak rádi. Revoluce se tedy asi nedočkáme, ale tvůrci pro nás připravili tolik menších vylepšení, že v součtu vydají za víc než jedna velká změna.
Nepotřebujeme věštecké schopnosti, abychom už teď mohli prohlásit, že Mortal Kombat Deception
bude skvělá a hlavně zábavná bojovka, která sice nebude mít ambice
konkurovat „realistickým“ titulům jako jsou Tekken či Virtua Fighter,
ale způsobí vývojářům konkurenčních titulů hodně vrásek na čele a
hráčům připraví hodiny a hodiny u svých konzolových miláčků.